info
fb
About Me
Home
Kalau anda baik hati klik la iklan ni



TiP kEcAnTiKan WaJaH

assalamualaikum readers.....
hari nie sarah nk kongsi tip untuk kecantikan wajah ea....
maybe ramai yg dah tau but sarah just nk kongsi jew mane tau ade yg x tau lagi caranye kan...
kite mulakan sekarang k.....

  • mestilah cuci tgn sehingga bersih sebelum menyentuh wajah anda
  • lakukan cleansing kulit wajah pd waktu pagi dan malam terutama sekali mse kte nk tdow and bangun tdow...ini untuk mengelakkan muka kte drpd dinodai oleh polusi yg menyebabkan kulit anda mengeluarkan lemak dan kotoran ...
  • Dimlam hari,anda juga boleh memijit kulit untuk menstimulasi sirkulasi pertukaran sel2 pada kulit.Pijitan lembut selama 2 minit boleh menghilangkan keletihan,menyantaikan wajah dan mencerahkan kulit.
  • Perbanyakkan minum air putih (terutama sekali ketika bangun dr tdow)
UNTUK KULIT KERING
  • Ubah jenis produk perawatan kulit yg sesuai mengikut musim,iklim dan gaya hidup.
  • Mulailah menggunakan produk perawatan anti-ageing segera setelah mengalami pertanda penuaan.Jenis kulit ini mudah mengalami masalah penuaan terutama sekali dikawasan sekitar mata anda.
  • Hindarilah mandi dgn air panas, lebih baik anda gunakan bath oil .
UNTUK KULIT SENSITIF
  • Hangatkan dulu produk perawatan di genggaman tangan sebelum anda memakainya.Lakukan perawatan kulit tanpa menggosok.Gunakan jari jemari drpd cotton wol,kain atau tisu.
  • Bersihkan , elakkan drpada menggunakan paip..(mcm pelik jew)
UNTUK KULIT SEPARUH BAYA
  • Pilihlah produk perawatan kulit anti-ageing tergantung pada keadaan kulit, keperluan dan musim.
  • Jangan ragu untuk menggunakan produk kecantikan yg sesuai,yg boleh melembutkan permukaan kulit anda.
  • Sering terkena sinaran matahari boleh menyebabkan keriput dan noda dikulit.
UNTUK KULIT BERMINYAK
  • Lindungi dirimu drpd terkena sinaran matahari yg akan menyebabkan penimbunan lemak dikulit wajah.
  • Jangan mengeluarkan jerawat diwajah atau lebih senang memicit jerawat.(pham2 jew la kan)
  • Lakukan rawatan peeling pada wajah sekali hingga tiga kali seminggu.
TIP UNTUK KECANTIKAN DALAMAN
  • Perbanyakan minum air putih(air mineral atau air suam k...bukannye air coke,kopi...or sebagainye la) Dengan banyak meminum air bersih dapat membantu membuang toksin dalam badan,menjaga kesihatan kulit dan juga membantu membakar kalori dalam badan.(lebih baik diamalkan pagi2 selepasbangun tdow)
  • Bersenam....sgt penting untuk kesihatan jasmani dan juga dpt menyihatkan badan.
  • Jangan merokok..kerana merokok akan merosakkan kulit dan pastinye akan menjejaskan kesihatan anda.(ehh korg x nk sakitkan...lau x nk jgn merokok ea...katakan x nk pada rokok)
  • Tidur pown mestilah cukup...jgn nk jadi burung hantu lak malam2 berjaga....huhu....sebab lau x cukup tidow membuatkan anda kelihatan lebih tua dan mata anda lebam.(tidur jgn x tdow)
  • Makan makanan yang berkhasiat yg mengandungi banyak vitamin.(makan la banyak sayur-sayuran k)
  • Elakkan daripada tekanan....jgn stress sgt k....lau stress gak dgr la muzik2 yg dpt menenangkan jiwa(sarah dah amalkan dah alhamdulillah jadi)
  • Cubalah menceriakan diri dgn ape pown perkara...cuba lah tersenyum walaupun kite dalam keadaan sedih...anggap la tak ade ape2 pown yg berlaku...

okey too jew la yang sarah dapat kongsikan tok ari nie...kita jumpa dilain hari k...
jika ade silap dan salah tolong tegur-tegur k....sarah akan cuba ubah kesalahan sarah....
selamat membaca dan selamat mengamalkan..
➳♥ terima kasih daun keladi,ade mase baca lagi k..and jangan lupa like..=♥

3 Prince n Princess sedang komen:

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

alamak,air putih tu yg susah benor nak telan..

hehhe..

air putih 100plus xpe..lalala..

Pwincess sarah said...

haha....ape la akak nie....100 plus bagus gak untuk tambah tenaga but air putih a.k.a air mineral lagi bagus untuk awet muda....cuba amalkan selalu ... :)

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

dik,leh je lau nk join..

xdr plak had umur =)