info
fb
About Me
Home
Kalau anda baik hati klik la iklan ni


Cara Hilangkan Tension versi sarah...

Aduhai...nape la agak tension sangat hari niekan...tak tau la kenapa...buat apa2 semuanya tak menjadi..
Kenapa nie sarah??? aduhai...apa la masalah kau nie...kenapa kau macam nie hah...!!..
ok..sarah nak senaraikan apa penyebab sarah tension...
1. demam
2. sakit perut.(bila kena senggugut biasa la bgi gugurl an)
3. line internet agak slow( nie paling parah)
4. Menyampah ngan sifat someone ( mmg x suka kena kacau ngan dia)
5. lagi...lagi...tak tau la...macam2 ada..haha..

Hoh...rasa macam nak marah-marah orang je siapa yang nak jadi mangsa sarah silakan la...(ntah pape je la) ..yang penting sarah rasa nak menjerit je...warrgggghhh...grrrr...(ok dah lega)..back to the point..

P/S: abaikan segala apa jua diatas...sarah de beberapa tips tok hilangkan tension...pada pendapat sarah la..ok meyh tengok apa caranya..:
macam2 cara yang sarah wat untuk hilangkan tension...

1. Makan chocolate...nyum..nyumm...
coklat mempunyai keistimewaan tersendiri...ada yang cakap pengambilan coklat boleh menyebabkan jerawat mahupun masalah kegemukan..itu pasti akan berlaku sekiranya anda mengambil dalam kadar yang berlebihan...
Ada juga yang masih tertanya mengapa coklat dapat menghilangkan tension pada seseorang...?? ok sarah bagitau k...coklat dapat mengeluarkan tenaga untuk menggantikan makanan lain...malah coklat juga mengeluarkan hormon endorfin yang membuatkan diri kita berasa seronok..malahan jiwa dan fikiran kita juga akan merasa lebih tenang ketika makan coklat..(tapi ingat makan dalam kadar yang berpatutan k..) 
(sarah pinjam pic nie dari pak cik google ..hee~)
(nyum..nyumm..sedapkan..)
2. Snap..snap...pic...
Nie cara sarah seterusnya untuk hilangkan tension..apa lagi..snap..snap la..hee~...baru happy go lucky....nie lebih dikatakan pada bosan kot..bukannya tension lagi..tak pe la yang sewaktu dengannya la...sarah anggap..dengan snap2 nie..perasaan sarah lebih tenang kot...tak tau la kenapa...hehe...next..
(saya nampak pendek la..haha..)
NEXT..
3. Jerit puas-puas..
Nie cara yang paling sarah suka..tapi tak kesampaian..hehe..ye la at sini mana ada bukit2 or gunung yang tak de orang ...hehe... lau tak dah lama dah kot sarah pi menjerit kat sana...tol ndak...

4. Solat dan berdoa minta ketenangan
solat...ok..banyak2 cara diatas yang ini yang lebih baik untuk mendapat ketenangan..(bagi orang islam) ..kalau tak pown...korang wat la amalan lain..macam baca al-Quran ke...berzikir ke..kan bagus tu...cara yang terbaik untuk hilangkan tension...malah boleh tambah pahalakan... 

5. Beriadah..
Lau korang rasa tension sangat2 kat rumah tu korang leh la pi jalan-jalan kat luar amik udara segar...tempat yang sarah suka pergi kalau tengah tension adalah pantai...(tau la laut tu tak jauh dari rumah..berapa minit je dah smpai desaru or tanjung balau..hehe..).. 

Ok la dear...tu je cara2 yang biasa sarah lakukan untuk hilangkan tension nie...bagaimana dengan kalian?? mungkin kalian pun ada cara tersendiri untuk hilangkan bosankan....mari kita kongsi bersama...mungkin ini akan memberi manfaat kepada kitakan.. :)


➳♥ terima kasih daun keladi,ade mase baca lagi k..and jangan lupa like..=♥

3 Prince n Princess sedang komen:

Awie Omar said...

SYOK LAK TENGOK ENTRI NI.
HARI INI, AKU CITER PASAL EX-KUCING AKU.
HARAP SUDI LA TENGOK JAP.
http://awieomar.blogspot.com/2011/03/jangan-tinggal-daku.html

AFINA said...

mantap tu ! ^___^
mmg makan coklat boleh hilangkan stress ye . tk tahu la pulak . yey ! dpt ilmu extra . hehe .

Pwincess sarah said...

too cara sarah hilang kan stress..mmg berkesan la..