info
fb
About Me
Home
Kalau anda baik hati klik la iklan ni


Assalamualaikum cinta.. ^_^

Assalamualaikum cinta.
Hehe..dah buang tebiat apa cik sarah ni kan..hehe..ehh..ehh..jangan pelik-pelik la..ni antara dialog dalam 
cerita 7 petala cinta ..

Sipnosisi: 
Filem 7 Petala Cinta mengisahkan kehidupan anak remaja yang mendapat pendidikan dalam institusi keislaman. Pelbagai insiden dan suka duka yang berlaku di antara mereka selain berdepan dengan kemelut yang akhirnya mengundang perspektif berbeza.

Hamka seorang graduan syariah dari Universiti Al-Azhar ditunangkan dengan anak kepada guru di madrasah tempatnya menuntut ilmu, Saidatul Nafisah (Shima Anuar) dan kemudiannya berhijrah ke Yemen untuk menuntut ilmu. Namun sebaliknya, Hamka gigih menulis al-Quran dengan tulisan tangannya sendiri bagi dijadikan hantaran perkahwinannya kelak.

Entah mana punca, berita mengenai Hamka terbunuh di Yemen tersebar selepas negara itu dilanda perang saudara dan konflik politik. Tunangnya, Nafisah menanti dengan setia dan muncul pula watak Attar (Aeril) yang sudah lama memendam perasaan kepada Nafisah. Di situlah wujudnya nilai kesetiaan seorang wanita yang mengagungkan seorang lelaki yang dicintai walaupun apa saja yang melanda.



P/S: macam best je...nak tengok la nanti..

P/S lagi: ermm..tiggal esok je..lusanya dah sekolah nak amik result..



➳♥ terima kasih daun keladi,ade mase baca lagi k..and jangan lupa like..=♥

4 Prince n Princess sedang komen:

Tihara said...

teringin jugaks nk tgk ni..dengar cerita diana amir pakai tudung lepas belakon filem ni..nice :)

Pwincess sarah said...

@Tihara : ha'a kak.. tpi mmg cantik bila dia pakai tudung tu..sweet je.. ^_^

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

cam best je cerita ni.. tp ni citer sedih kn... takut nangis la dlm wayang.. hahaha

Pwincess sarah said...

@Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine : ha'a kot...x tgk gi... tunggu download je la..