info
fb
About Me
Home
Kalau anda baik hati klik la iklan ni



Manusia Dengan Janjinya


Hai semua.. hari ni hari khamis.. minggu depan dah kena balik umah *pindah umah baru woo 
sarah dah tak duduk asrama dah.. ermm.. kunci pun belum amik lagi ni.. ingat minggu depan gak nak amik kunci nak check umah sekali. mane la tau ada yang rosakkan.. almaklumlah kita tak tau orang yang lama dok macam mane.. hehe.. 
ok la.. berbalik kepada tajuk asal.. 
Gempak tak tajuknya?? hehe.. *ok fine tak pun kan.. :)
MANUSIA DENGAN JANJINYA
Memang seperti yang kita ketahui anda pun mesti pernah berjanji-janjikan.. 
tapi tu lah manusia.. adakalanya janji kita boleh dipakai...adakalanya juga janji hanya atas kata-kata.. Realitynya tak sehebat yang dijanji-janjikan tu.. mesti korang pernah alami situasi macam ni.. 

Situasi pertama(janji manis dlm percintaan)

Mr A: Sayang cuma kamu sorang yang ada dihatiku.... 
Mrs B: Betul ni?? u tak tipu i kan.. 
Mr A: Betul sayang ..kalau boleh u belah dada i ni.. then u tengok sendiri ..cuma u sorang ada kat dlm ni..    (pgg tgn Mrs B ltk at dada dia)
Mrs B: Baiklah i percaya dekat u.. tapi u kena janji..u takkan tinggalkan i.. tak buat i sedih lagi..
Mr A: i janji syg.. i akan jaga u seperti mana i jaga keluarga i sendiri.. i akan sentiasa berada disisi u.. :)
Mrs B: Thank u.. ni la yang buat i sayang betul2 dekat u ni... 

BEBERAPA MINGGU KEMUDIAN
(Mrs A ternampak Mr B keluar dengan perempuan lain yg bernama Mrs C dan bermulalah dialog ini)

Mrs A: u !!! (dengan nada marah)
Mrs C: abang ..ni sape?? tiba2 je panggil abang..abang kenal dia.. (smbil peluk Mr B)
Mr B: Ntah la sayang .. abang pun tak kenal.. (sambil berbisik dgn Mrs C.. dan ternyata Mrs A dgar percakapan mereka) 
Mrs A: What !!!.. for your information cik? pape la nape u..dia ni bf i ok..hey u.. sape dia ni.. ?? 
Mr B: Yes dulu u memang gf i.. but now i dah bertunang..dan ini tunang i.. 
Mrs: A : how dare u.. sampai hati u.. mana janji2 u dulu.. u ckp u nak jaga i.. u sayang i sorang je.. u  penipu.!
Mr B: dah la syg jom kita pergi..(kata mr B kpd mrs C)

Tinggal lah Mrs A sorang2 di situ yang sedang menangis kecewa.. sehinggalah beliau berjumpa dengan seorang lelaki yang sangat baik dan menolongnya.. Mrs A menceritakan masalahnya.. tamat.. 
(ok rekaan semata2 tak menyangkut sesiapa )

P/S: itulah antara janji2 yang biasa kita dengar.. janji2 manis.. atau lebih dikenali dengan kata2 manis.. tak perempuan tak lelaki sama je.. masing2 pandai berjanji tapi nak buktikan tu susah.. Janji manusia susah nak diungkaikan.. sesetengah orang menggunakan janji2 untuk suka2.. janji bkan untuk dimainkan.. tapi janji mesti ditepati.. bukan pernipuan.. 

➳♥ terima kasih daun keladi,ade mase baca lagi k..and jangan lupa like..=♥

5 Prince n Princess sedang komen:

hananhadila said...

kalo daa kapel , kite terlalu mudah pecaye at kapel kite . biase lahh . nak buat macam mane kan :)

Pwincess sarah said...

@hananhadila : kan.. tapi di sebaliknya.. banyak penipuan..:)

PinkUmmi said...

kdg2 manusi lupa dgn jnjinya

IntaNBerliaN said...

a'aa situasi ni mcm biasa berlaku kan..

wisata bakti alam said...



kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)